reklama

Aj čas má svoj čas

Všetko má svoj čas a význam. Urýchliť to nemá význam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Niekedy sa pýtam sama seba, prečo som toto nevedela skôr alebo prečo sa ono nestalo skôr. Pred pár rokmi by som si povedala, že je to celé zle a mohla som si ušetriť bolesť a trápenie. Žiť v nejakom vákuu a netrápiť sa. Aby všetko išlo v zabehaných koľajach. Ale dnes som za to vďačná. Vďačná za neúspech a bolesť. Chápem veci inak. Pozorujem súvislosti, okolnosti. Premýšľam prečo sa dejú veci v tom poradí, v akom sa dejú. Nič nie je náhoda a všetko sa deje tak, ako sa má diať. Toto je veta, ktorá bude platiť vždy, či si to priznáme alebo sa budeme tváriť, že na nás padá všetka smola sveta. A pritom je to celé len o postoji a ochote prijať veci, aj keď im nerozumieme. Veď čo mám z toho, že sa budem hnevať a plakať nad tým, že ma napr. podviedol partner? Zmením to? Vrátim to nazad akoby sa nič nestalo? Zmenia niečo moje slzy? Nie. Zmení nás bolesť, ak ju nedokážeme prijať. Je možné, že ostaneme zatrpknutí. Alebo dokážeme prijať to, čo sa stalo ako fakt. Poučiť sa z neho asi moc nepoučíme, ale môžeme ho prijať ako nejakú skúšku v živote, ktorou buď prejdeme alebo neprejdeme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ľudia sú rozdelení do rôznych náboženstiev, uznávajú rôzne autority, čítajú rôzne knihy... Mne sa dostala do rúk kniha Šlabikár šťastia. Najskôr som si povedala, že zasa jedna z tých motivačných blábolov, ktorú ani nedočítam, lebo očistiť svoje vnútro cez čakry nie je veľmi pre mňa. Teda nie je vôbec pre mňa. Ak to niekomu vyhovuje, tak nech sa páči. Ja mám rada skôr knihy, ktoré sú zo života a sú blízke realite. Viem si tie situácie predstaviť a pretaviť na seba. Šlabikár šťastia je jedna z mála kníh, ktoré vysvetľujú veci po lopate (ako by povedal môj starý otec). Mám v sebe pocit, že chcem a potrebujem zmeniť svoje myslenie k lepšiemu, byť viac šťastná z toho, čo mám a dostanem a byť viac pokorná. Čo sa ale veľakrát bije s praxou, lebo dnešný svet je plný mamonu a hnania sa za majetkami. A tak som v sebe bojovala s tým, ako kurnik byť skromná a šťastná, keď mám pocit, že celý môj život je hore nohami a ja sa len naháňam, aby som všetko stihla a zarobila peniaze, lebo ich potrebujem na žitie. No povedzte, ako to skĺbiť? Dlho predlho som hľadala cestu a nevedela ju nájsť. A to bolo práve to. Prvý krok som mala za sebou. Uvedomenie si, čo chcem. No na ten ďalší som si musela pár rokov počkať. Nebola som vtedy pripravená na túto zmenu a preto som nenašla spôsob, hoci som sa snažila. Dnes vo mne rastie pocit, že som blízko. Viem, ako niektoré veci zmeniť a iné robiť inak. Som na začiatku cesty, aby som si v tomto svete našla miesto. Ale čo je dôležité, aspoň ju hľadám. A na otázku, prečo sa mi taká skvelá kniha nedostala do rúk skôr, si odpovedám: „pretože všetko sa deje ako sa má diať.“ Keby som ju dostala skôr, nedokázala by som pochopiť jej význam. Dostala sa mi do ruky v čase, kedy s ňou viem rásť. Všetko má svoj čas. Nič sa nedá urýchliť. Toto a ešte že bolesť je to jediné, čo nás naozaj formuje, si stačí zapamätať a život začne dávať zmysel.

Katarína Randová

Katarína Randová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ja som ja. Človek s kapsou snov, ktorú túžim vyprázdniť tým, že si tie sny splním. Držím sa hesla Carpe diem, ale všetko s mierou. Milujem svoju rodinu, priateľov a v neposlednom rade svoj život. Lebo každý ho máme taký, akým si ho urobíme. :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéZamyslenia zo života

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu